Ogólne

Podstawowa konfiguracja i  ustawienia WordPress,  które pozwolą prawidłowo skonfigurować tworzoną stronę/ witrynę.

Przejdź do sekcji Ustawienia -> Ogólne.

Sekcja Ustawienia Ogólne zawiera najbardziej podstawowe ustawienia naszej strony.

ustawinia ogólne Wp 1Tytuł witryny
Nazwa naszej strony/ bloga – istotna z punku widzenia pozycjonowania. Powinna zawierać słowo/słowa kluczowe charakteryzujące nasza stronę. Taka fraza nie powinna być zbyt rozbudowana, ale zawierać istotne słowa kluczowe. Tytuł witryny będzie wyświetlany w określonym miejscu w szablonie oraz w tytule strony <title>.

Opis
Jest to opis który pojawi się w wyszukiwarce pod nazwą naszej witryny (200-250 znaków). Tyle jest wyświetlane w opisie strony w wynikach wyszukiwania. Opis, który ma zachęcić do wejścia na naszą stronę !! Ważne żeby tekst zawierał słowa kluczowe definiujące naszą witrynę, ale nie w formie słów oddzielonych przecinkiem, ale pełnowartościowych zachęcający opisów strony. Opis będzie wyświetlany przez szablon w określonym miejscu na naszym blogu/stronie.
Jest to istotna kwestia z punktu widzenia pozycjonowania i indeksowania/ wyszukiwania przez wyszukiwarki naszej witryny.

Adres WordPressa (URL):
Zostawiamy bez zmian – jest to nasz adres fizyczny.

Adres witryny (URL)
Pozostaw to pole bez zmian.
Jeżeli jednak chcesz, żeby stroną główną Twojej witryny/ bloga była strona inna niż ta znajdująca się w katalogu głównym domeny,  w którym zainstalowano WordPressa, wprowadź tutaj jej adres – podaj inny adres instalacji skryptu.  Instalacja WordPressa w innym niż główny katalogu nie ma żadnego wpływu na jego działanie czy bezpieczeństwo.

Adres e-mail
Adres ten jest wykorzystywany do spraw administracyjnych, takich jak powiadamianie o rejestracji nowych użytkowników, wysyłanie przez zainstalowane wtyczki, motywy informacji o nowych aktualizacjach itp. Pamiętaj że adres ten może różnić się od adresu e-mail administratora, czyli konta e-mail, które utworzyliśmy podczas instalacji.

Członkostwo
Dotyczy tego kto może założyć konto na naszym blogu, czyli służy do włączenia możliwości rejestracji użytkowników. Założenie konta na blogu ułatwia komunikacje, dodawanie nowych postów. Po zalogowaniu dana osoba będzie korzystała z wcześniej wprowadzonych przez siebie danych osobowych. Zaznaczenie że każdy może się zarejestrować, spowoduje że udostępnimy taką możliwość użytkownikom.
Uwaga:
Jeśli zdecydujemy się na umożliwienie użytkownikom rejestracji konta, należy w opcji poniżej Domyślna rola nowych użytkowników wybrać odpowiednią rolę dla nowych kont. Domyślnie jest to Subskrybent – rola, która ma najniższe możliwe uprawnienia.

Domyślna rola nowych użytkowników
Ustaw w zależności jaki poziom dostępu planujesz dla nowych użytkowników, współpracowników do zarządzania twoim blogiem/ stroną.

Ust ogólne 2 WPStrefa czasowa
Polska znajduje się w strefie czasowej UTC +1.

Forma daty / godziny/ 
Ustaw w zależności od preferencji.

Pierwszy dzień tygodnia
Ustaw poniedziałek.

Język witryny
Dla sprawniejszej obługii ustaw na język polski.

Zapisz zmiany
Nie zapomnij o zapisaniu wszystkich wprowadzonych zmian.

Inne ustawienia:
Bezpośrednie odnośniki – permalinki – zadbaj o strukturę bezpośredich odnośników, żeby cały czas były idnetycne po zainstalowaniu bloga zmień, zęby lepiej indeksować naszą witrynę i w łątwy sposó podawać innym adres- zobacz

Edycja profilu – personalizacja twojego profilu użytkownika – wkrótce opis

Komentowanie jest wyłączone.