All in one SEO Pack

SEO 3Co to jest All in one SEO Pack?
* bezpłatna wtyczka rozbudowujący możliwości SEO WordPressa – pomagająca w pozycjonowaniu naszego bloga/ strony
* zawierająca wszystkie funkcjonalności jakie są niezbędne aby przeprowadzić wewnętrzną optymalizację strony głównej, stałego kodu i podstron WP – stron i wpisów
* wtyczka pomagająca automatycznie tworzy tytuły, opisy, słowa kluczowe
* istnieje polska wersja językowa

Instalacja All in one SEO Pack
1. W panelu administracyjnym przejdź do kokpitu WordPressa
2. Odszukaj po lewej stronie zakładkę wtyczki
3. Zaznacz dodaj nową
4. Wyszukaj po nazwie wtyczkę
5. Zainstaluj wtyczkę
6. Włącz wtyczkę
Uwaga:
Po prawidłowej instalacji, w kokpicie na belce u góry ekranu oraz po lewej stronie pokaże się nam dodatkowy moduł SEO.

Jak skonfigurować All in one SEO Pack?
All In One Seo Pack – posiada on wiele zaawansowanych ustawień, ale jeżeli nie wiesz co w nich zmienić, to możesz nawet zaszkodzić stronie.

General settings (ustawienia ogólne)

Uwielbiam ten plugin i chcę wspomóc go finansowo
Klikając w tym miejscu, możesz przekazać dobrowolną wpłatę na dalszy rozwój oprogramowania

Kanoniczne adresy URL:
Domyślnie ta opcja powinna pozostać zaznaczona, ponieważ włącza obsługę tzw. canonicali, wykorzystywanych do informowania Google o różnych wersjach strony z tą samą treścią.

No Pagination for Canonical URLs:
Zaznaczenie tej opcji spowoduje ustawienie jako kanoniczną pierwszej strony wszystkich wpisów i stron dzielonych na części (opcja dostępna tylko w niektórych szablonach i rzadko używana). Najlepiej nic tutaj nie zmieniać.

Enable Custom Canonical URLs

Set Protocol for Cannonical URLs

Use Original Title:
Ta opcja powinna być wyłączona. Możesz chcieć ją włączyć, na przykład jeżeli masz już ustawione te parametry z poziomu Ustawień WordPressa. Jeżeli nie jesteś pewien, po ustawieniu tagów meta sprawdź w kodzie jakie właściwie meta description i title są wyświetlane. W bardzo rzadkich wypadkach możesz również natrafić na konflikt, wynikający z użycia innego pluginu lub szablonu – wówczas także powinieneś włączyć tą opcję, czyli używać oryginalnych ustawień WordPress.

Use Schema.org Markup

Log ważnych zdarzeń
Możesz zaznaczyć tą opcje, aby jeżeli chcesz logować błędy pluginu. Logi zapisywane są w formie plików tekstowych w katalogu wtyczki na serwerze.

 Home Page Settings (Ustawienia strony głównej)

Tytuł strony głównej
Postaraj się nie przekroczyć 60 znaków przy tytule strony. Większość wyszukiwarek właśnie tyle znaków uznaje za limit

Opis do strony głównej
Postaraj się nie przekroczyć ilości 160 znaków przy opisywaniu strony.

Słowa kluczowe do strony głównej
Use Static Front Page Instead

Keywords Settings (Ustawienia słów kluczowych)

Use Keywords
Pozostaw włączone

Użyj nazw kategorii jako słów kluczowych
Pozostaw niezaznaczone


Pozostaw zaznaczone

Dynamically Generate Keywords for Posts Page/Archives
Pozostaw zaznaczone

SEOo title settingsTitle settings (ustawienia tytułów)

Jeden z ważniejszych elementów odpowiedzialnych za optymalizację strony. Ustawienia tytułów wpływają na  format parametru  dla stron innych niż strona główna.
Pozostaw tutaj domyślne wartości – są one prawidłowo skonfigurowane.

Tytuły definiujesz pojedynczo dla każdej strony i wpisu, ale tutaj dodatkowo możesz określić stałe dodatki do tych nazw np:
%category_title% | poradnik WordPress  – co oznacza, że do każdego kategorii dodawana będzie informacja  | Poradnik WordPress.

W ten sposób uzupełnisz formaty wszystkich typów podstron na blogu / stronie.

 Custom Post Type Settings


Pozostaw włączone


Pozostaw zaznaczone wpisy i posty

Enable Advanced Options
Pozostaw niezaznaczone


Pozostaw zaznaczone wpisy i strony


Pozostaw zaznaczone

Display Menu At The Top
Pozostaw zaznaczone

Webmaster Verification (Weryfikacja narzędzi dla webmasterów)

Poniższe pola służą do wpisania tagów weryfikacyjnych stron w narzędziach dla webmasterów dla stron Google, Bing oraz weryfikacji własności strony Pinterest.

Google Webmaster Tools
Pozostaw to pole puste gdyż weryfikacja Google Webmaster Tools następuje przez powiązanie z kontem Analytics

Bing Webmaster Center:
Pozostaw pole puste

Pinterest Site Verification:
Pozostaw pole puste

Google Settings (Ustawienia Google)

Google Plus Default Profile
Jeżeli posiadasz wpisz tu nazwę profili Google+

Disable Google Plus Profile
Zaznacz opcję jeżeli chcesz wyłączyć profil Google+ na stronie.

Advanced Authorship Options
Pozwala włączyć tagi własności artykułów dla wybranych typów stron – pozostaw pole puste – opcja ta nie ma już  znaczenia, ponieważ Google zrezygnowało z wyświetlania własności artykułów i zdjęcia autora w wynikach wyszukiwania.

Connect With Google Analytics
Możesz udostępnić stronę przez API dla Google Analytics . Ze względów bezpieczeństwa lepiej skorzystać z kolejnej opcji poniżej

Google Analytics ID
Wpisz tutaj numer identyfikacyjny konta Google Analytics – w postaci UA-XXXXXXXX – wygeneruje to automatycznie prawidłowy kod śledzenia Google Analytics.

Use Universal Analytics
Pozostaw niezaznaczone

Advanced Analytics Options
Pozostaw zaznaczone

Tracking Domain
Pozostaw puste

Track Multiple Domains
Pozostaw niezaznaczone

Anonymize IP Addresses
Pozostaw niezaznaczone

Display Advertiser Tracking
Pozostaw niezaznaczone

Exclude Users From Tracking
Pozostaw wszystkie pola niezaznaczone

Track Outbound Links
Pozostaw niezaznaczone

Enhanced Link Attribution
Pozostaw niezaznaczone

Noindex Settings (Ustawienia noindex)

Seo 2Parametry noindex służą do ustawienia zakazu indeksowania wybranych podstron w wyszukiwarkach.
Pamiętaj, że jest to tylko „prośba”, a nie automatyczne wyindeksowanie – przeglądarki mogą w różnym stopniu się do niego stosować.
Postaraj się unikać noindex  – jeżeli nie chcesz aby jakaś strona znajdowała się w Google – po prostu jej nie udostępniaj, albo usuń ją z poziomu robots.txt

 Advanced settings (Ustawienia zaawansowane)

Automatycznie generuj opis
Zaznaczenie tej opcji oznacza, że jeżeli nie wpiszesz meta description we wpisie lub w stronie, zostanie on automatycznie wygenerowany z treści postu (pierwsze 160 znaków). Dobrze gdy opcja ta jest odznaczona, a opis napisany indywidualnie .

Run shortcodes in autogenerated descriptions
Jeżeli już zdecydujesz się na generowanie opisów, zaznaczenie tej opcji sprawi, że shortcody będą uruchamiane w opisie. Oczywiście opcja ta powinna być odznaczona, ponieważ może wprowadzić dużo problemów, ponieważ shortcody mogą generować tabele, formularze i inne elementy które oczywiście nie powinny się znajdować w znacznikach meta.

Remove descriptions for paginated pages
Usuwa meta opisy z paginowanych stron. Pozostaw niezaznaczone.

Never shorten long descriptions
Opisy są automatycznie skracane do 160 znaków – powinieneś zawsze zadbać o to, aby opis do każdej strony nie przekraczał tej liczby znaków.
Jeżeli chcesz żeby tak nie było, odznacz tą opcję.

Unprotect Post Meta Fields
Pozostaw niezaznaczone

Wyklucz strony
Może się zdarzyć, że w domenie, na tym samym WordPressie masz dodatkowe usługi, które same z siebie generują znaczniki na potrzeby SEO, na przykład forum Buddypress, w podkatalogu /forum. W takim przypadku powinieneś zaznaczyć wszystkie podstrony które nie powinny być dostępne dla tego pluginu.

Dodatkowe tagi meta wpisu
Pozostaw to pole puste

Dodatkowe tagi meta strony statycznej
Pozostaw to pole puste

Additional Front Page Headers
Tu możesz wpisać dowolne dodatkowe nagłówki, wyświetlające się wewnątrz znacznika <head>. Możesz tutaj dodać na przykład tagi weryfikacyjne do zewnętrznych serwisów, innych niż wymienione już Google Webmaster Tools.

Additional Blog Page Headers
j.w.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 × one =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.