Wybór wartościowej domeny

Wybór wartościowej domenyJak wybrać dobrą domenę, w jaką domenę nie inwestować

Dobra domena to podstawa działalności w internecie i jeden z czynników mających wpływ na twój sukces. Warto zapoznać się z zasadami wyboru najlepszego adresu internetowego.

Dobra, wartościowa, idealna domena powinna być:

  • krótka – im krótsza domena tym lepiej, ponieważ łatwiej ją zapamiętać i wypromować. Lepiej brzmi i jest łatwiejsza do przekazania. Istnieje mniejsze prawdopodobieństwo popełnienia literówki przy wprowadzaniu adresu
  • prosta, łatwa do zapamiętania i przeliterowania – domena powinna wpadać w ucho, i łatwo zapamiętywana. Odradza się używanie w domenach trudnych słów lub nic nie znaczących zbitek literowych.
  • powinna zawierać słowo lub słowa kluczowe – opisywać treść jaka znajduje się na stronie. Idealnie gdy zawiera słowa kluczowe wyszukiwane przez internautów zainteresowanych daną tematyką. W przypadku firm oferujących szeroki wachlarz usług, najlepszą domeną jest słowo określające branżę w której działa firma lub nazwa firmy.

Uwaga!!
W przypadku wyboru domeny zawierającej nazwę firmy należy się liczyć z większymi wydatkami związanymi z wypromowaniem nazwy i marki firmy.

    • nie powinna zawierać znaków specjalnych takich jak myślnik, dodatkowe kropki czy liczby – każdy niepotrzebny znak ujemnie wpływa na jakość domeny powodując, iż trudniej ją zapamiętać, przeliterować czy wypromować. Internauci z przyzwyczajenia pomijają myślniki a teorie mówiące o tym, iz domena jest czytelniejsza z myślnikiem nie mają pokrycia w rzeczywistości. Ileż łatwiej zapamiętać i przekazać innej osobie nazwę domeny
    •  posiadać rozszerzenie
      .pl  – dla stron polskich – niekwestionowanym lider jeżeli chodzi o rozszerzenia w Polsce
      .com.pl – jest to druga co do popularności domena , jednak jej znaczenie maleje z każdym rokiem a ona sama traci na popularności
      .eu  – rozszerzenie przydatne dla firm świadczących usługi rynku europejskim
      .com – rozszerzenie globalne –  przydatne dla firm świadczących usługi globalne, posiadających w domenie nazwę firmy lub angielskie słowo kluczowe
      .waw.pl – przykład domeny regionalnej – warto się zastanowić nad domena regionalną gdy nasza oferta skierowana jest na rynek lokalny
    • kupuj domeny również na rynku wtórnym – zapłacisz więcej, ale domena może być bardziej wartościowa. Serwisy przechwytujące domeny to np. aftermarket.pl

zobacz:
WordPress.com vs WordPress.org
Domena – podstawowe informacje
Jak wybrać dobrą wartościową domenę
Wybór operatora domeny – firmy hostingowej
Logowanie do panelu administracyjnego WordPress
Ustawienia wstępne WordPress


Komentowanie jest wyłączone.